BRAKULA
HLAVA NEHLAVA
DRAMA NEDRAMA
MĚLNÍK
Pomocný materiál ke scénáři
F.S. GAMERA
KUŇĎABA* - ODVÁŽNÁ EMOTIVNÍ STUDIE.
BRAKULA (MĚLNÍK) SE TEDY RADĚJI DRŽÍ PŘI ZEMI.
FANTAZIE A LEGENDY STRANOU!
PŘICHÁZÍ REÁLNÝ A ZEMITÝ SEX.
*Kuňďaba - předešlý f
ilm GAMERY (pozn. aut.)# Do kamery:
„Ve škole mi říkali upír. První špičáky mi nevypadly a druhé narostly před nimi. Hráli jsme si na sání krve. Byli jsme taková parta. Majordomus? Ne. Ten je přeci mnohem, mnohem mladší. Jak to dopadlo? Na střední škole mi ty staré zubař vytrhl. Ty nové se
pak srovnaly.“# Po rozšíření záběru hovor pokračuje o něčem podstatném.
... Nevíme, hovořil-li herec, postava, scénárista či režisér.
*1*
BYT SPISOVATELKY
Zvuk Drakuly
Béla Lugosi v roli Drakuly provádí své kejkle.
Spisovatelka sleduje z invalidního vozíku televizi.
Zvuk zvonění vytrhuje sp. od televize. Jde otevřít.
Otevírá, vyhlíží.
Tajemně prázdná chodba.
Za stálého zvonění jede do dětského pokoje.
Pod budíkem, který nechává zvonit, nachází dopis. Začíná si ho číst.
budík, dopis, vozík, TV, film Drakula, video
*2*
NÁVES
Ruchy
Mikrofon
Dcera vystupuje s batohem na zádech a foťákem na krku z autobusu.
Rozhlíží se opatrně očima.
Rozhlíží se hlavou.
Spatří Vesničana a zamíří k němu.
Hlas dcery: Milá mami! Pro
miň, že jsem to udělala takhle, ale vím, že bys mě nikdy samotnou nepustila. A samotná být musím, protože jinak by si na mě netroufli a nic bych nevypátrala. Vím, že bys tu chtěla být taky a konečně vidět upíry na vlastní oči. Mám s sebou foťák a tak ti je vyfotím pod stromeček. Drž mi palce a neboj se. Vím přece, jak se chránit, nejsem malá holka. Ahoj Milena. P.S. Jde vůbec upír vyfotit?Dcera: „Hele, kudy na zámek?“
Vesničan stydlivě sklopí zrak.
Dcera si to špatně vyloží a sleduje jeho pohled.
Dole vša
k jsou jen nohy v zelených ponožkách a mezi nimi mírně zkrvavený zlatohlávek.baťoh, foťák, autobus, brouk, krev
*3*
BYT SPISOVATELKY
Mikrofon
Spisovatelka hovoří s ing. Smolíčkem. Pijí.
Sp: „Pepíku, na koho jiného bych se měla obrátit?“
Sm: „Ale Jenny … “
Sp: „Neříkej mi Jenny!“
Sm: „No tak Jano ¾
přece na policii. Od toho si ji platíme.“Sp: „Vynikající nápad. Spisovatelka upírských románů přijíždí na policii oznámit, že její dceři hrozí znemrtvění.“
Sm: „Nemusela bys k nim jezdit …“ vrhne pohled na telefon.
Sp: „Pepíku, nebýt můj nakladatel, něco bych ti řekla.“
Sm: „Ale klidně mluv. Jen na mně nechtěj…“
Sp: „Poslechni, a věříš ty mi vůbec?“
Sm: „Co?“
Sp: „No jestli věříš, že já na ně věřím, nebo si myslíš, že je to jen můj image?“
Sm: „A myslíš, já jako vydavatel, nebo já jako tvůj přítel?“
Sp: „A máme to!“
Sm se lekne: „Co?“
Sp: „Řekl’s to ¾ jsi můj přítel a tak tam kvůli mně pojedeš. Teď dobře poslouchej, co máš dělat, abys odvrátil nebezpečí od sebe, ale hlavně od Mileny.“
Výkřik >
n
ářadí na pití, telefon, pití
*4*
PODZÁMČÍ
Křik < výkřiK
Pohled na zámek. V osvětleném okně dvě siluety.
Upír drží 3. dívku. Zmocňuje se jí.
vysílačky
*5*
MÍSTNOST ZÁMECKÝCH DIALOGŮ
Ticho
Hlasité plesk na konci
Ruchy
Majordomus sedí, ruce složeny.
Vchází Zámecká.
Maj. rychle vstává a tázavě hledí.
Zám. odevzdaně přikyvuje.
Maj. se táže pohledem, co dělat.
Zám. rameny: Nevím.
Maj. pohledem: Jestli vůbec něco dělat.
Zám. mimikou: Ještě nevím.
Maj. celým tělem: To je těžké.
Zám. souhlasí a popochází k oknu.
Maj. nechtě sleduje její nohy, přichází na jiné myšlenky a již úmyslně sleduje její zadek.
Její nohy, její zadek, její hlava se otáčí, hledí kam Maj. hledí, dívá se krátce na svůj zadek, pochopí jeho myšlenku, rychle k němu popojde a dá mu facku.
*6*
SPRCHA
Hudba (? A. Badalamenti: The Nightingale) - pustit při natáčení
Upír stojí ve sprše. Je samá pěna. Přichází k němu Zámecká a myje ho. Po chvíli se k ní upír otáčí a myje jí záda. Začínají se mazlit. Pěna. Hledí si zblízka do očí. Up. jí sklouzne ústy na krk. Do pěny stéká krev.
šampón pěnivý, krev poživatelná v rozkusovacím sáčku
*7*
NÁVES
Hudba
Ruchy
Majordomus se prochází. Vidí 2. dívku. Jde k ní a cosi jí říká. Vyndává perverzní časopis a listuje v něm. V pozadí Vesničan.
2. d. se na něco ptá. Maj. přikyvuje a vyndává blok. Kreslí a pak pomocí tužky animuje.
2. d. se znovu ptá. Maj ukazuje kamsi k zámku. Dívka odchází.
Maj. jde k 1. dívce a hovoří. Pak jí dává videokazetu. Loučí se. Dívka odchází.
Maj. se rozhlíží. 3. dívka jde do obchodu. Maj. jde do obchodu, brzy vychází, v ruce má průhlednou igelitovou tašku plnou rohlíků.
V druhé ruce má rohlík. Jí. Chutná mu.
(Upozornění: Následující scéna také NÁVES.)
perverzní časopis, videokazeta, průhledná taška, rohlíky, tužka, blok
*8*
NÁVES
Ruchy
OBCHOD
Mikrofon
Z autobusu vystupuje Smolíček s kufrem. V pozadí Vesničan.
Sm. jde do obchodu.
__________________________________________________
Sm: „Prosím tři kila česneků.“
Prodavač: „Nemáme.“
Sm: „Probůh, co si počnu?“
Pr: „To nevím. Už dvakrát z neznámých příčin nepřišel. Zeptejte se příští kvartál.“
Sm. odchází.
Pr: „Počkejte, nechcete česnekovou pastu?“
Sm: „To nevím. Musím se zeptat. Dá se od vás volat do hlavního města?“
kufr
*9*
LOŽNICE nebo MÍSTNOST ZÁMECKÝCH DIALOGŮ
Ruchy
(? Mikrofon)
Služka uklízí, couvá k velké váze.
Upír stojí u zámeckého okna a významně hledí ven.
[Zvuk tříštící se velké vázy(, hlas služky: „Jeminkote {Jemináčku}“)]
Upír stojí u okna a významně hledí ven na louku.
velká váza
*10*
LOUKA
Ruchy
¾ ¾ ¾
Hudba
2. dívka kráčí loukou. [zpomalit již zde?]
Šest až deset metrů za ní jde Majordomus se dvěma rohlíky v průhledné tašce. V druhé ruce má rohlík. Jí. Chutná mu.
_________________________________________________________________
2. d. ¾
zebra kráčí loukou [či zde?]Šest až osm metrů za ní se plíží Maj. ¾ gepard. Cosi polyká. Rozběhne se.
2. d. ho spatří a prchá. [nebo až zde?]
Maj. ji dohání.
2. d. zakličkuje.
Maj. ji dohoní, skočí, srazí ji k zemi, dopadne jí na zád
a.Prolnutí >
průhledná taška, rohlíky, černá barva na lidskou kůži
*11*
LOŽNICE < prolnutÍ
Hudba
Upír leží na 2. dívce podobně jako gepard na zebře. (2. d. nemá pruhy.)
Chvíli s ní zápasí a pak se jí zakousne do krku.
*12*
MÍSTNOST ZÁMECKÝCH DIALOGŮ
?
Majordomus stojí a kouká na dveře do dáli.
*13*
TERÁRIUM
Hudba
Myška čenichá.
Had jede pomalu za ní. Zaútočí. Chytí ji do úst a obtočí tělem.
Prolnutí >
*14*
MÍSTNOST ZÁMECKÝCH DIALOGŮ nebo „JINÁ“ LOŽNIC
E< prolnutÍ
?
Majordomus škrtí stehny 2. dívku v pase a zakusuje se jí do tváře (?).
Pištivý křik >
*15*
PODZÁMČÍ
Ruchy < pištivý křiK
Smolíček v podzámčí slyší křik, běží.
Marně buší na dveře zámku.
[Zatmívačka]
*16*
MUČÍRNA
? Hudba
Mikrofon
Vesničan je k nepoznání. Kukla, červený krešlak (s pravým vyhrnutým rukávem
?).Dcera jen v tričku.
Dc. nezdolně: „Mě nezlomíš, ty zrůdo!“
Ves. ji uchopí za ňadro. Drtí. Nejdříve teče mléko.
Dc. zatín
á zuby. Teče krev. Dc. vykřikne. [Švenk stranou.] Na stěně je dlouhá krvavá šmouha (od ruky).[Zatmívačka]
hadičky, kref a mlýko, váčky, náplast
*17*
JESKYNĚ
Ruchy (kroky)
? Tichá hudba
Upír a Majordomus pomalu kráčí sklepeními zámku. Kroky se rozléhají.
(Up. a Maj.
Maj.
Up.)
Up. a Maj. jdou, vyjdou z obrazu.
Hlas Maj.: „Tuto?“
Hlas Up.: „Hm.“
Up. a Maj. vejdou do obrazu s lahví vína a odcházejí otočení zády.
(Temeno Up.
Temeno Maj.)
Up. a Maj. otočení zády vystupují po schodech.
Maj.:
„Měla by tu utřít prach.“lahev červeného vína uprášená (bez viněty, s korkovým špuntem), prach
*18*
POTOK
Mikrofon
Služka jde (ihned v záběru).
Poblíž potoka čeká Smolíček s kufrem na služku.
Sm.: „Slečno, promiňte, mohu Vás na chvíli pozastavit?“
Sl.: „Ech?“
Sm.: „Vy pracujete na zámku, že?“
Sl.: „H?“
Sm.: „Poslechněte, dějí se tam divné věci, viďte?“
Sl. stydlivě: „Tsss.“
Sm.: „V noci jsem slyšel křik a … a …“
Sl.: „A?“
Sm.: „A řev!!“
Sl. mírně pohrdavě: „Fm.“
Sm.: „Podívejte, nezahrávejte si! Policie ¾
ostatně od toho si ji platíme ¾ co nevidět zasáhne a …“Sl. přezíravě: „A?“
Sm.: „ … a spoluvina a napomáhání a … a tak … Rozumíme si, ne?“
Sl.: „Ne.“
Sm.: „No. Tak jinak. Lidsky: až Vašeho pána zajmou a přijdete o místo, můžu se o Vás postarat. No jistě. Ostatně, vyčlenil jsem si určitou částku na výdaje.“ Sahá si do kapsy. „Tak sakra už něco řekněte!“
Sl. se snaží: „É ¾ tó“ nemůže si vzpomenout.
Sm.: „Bože, to je dřevo!“ Rozhořčeně odbíhá a polohlasně: „Kdo ji obsadil?“
*19*
PODHRADÍ nebo MÍST
NOST ZÁMECKÝCH DIALOGŮ?
Upír významně hledí z okna.
*20*
NÁVES
Mikrofon
Na návsi se Vesničan připojuje k 1. dívce a snaží se navázat hovor.
Ves.: „Růženo, nešla bys do … do …“
1. d.: „Hele, nechceš tam jít sám?“
Ves.: „Růženo, já mám takovej … ten …“
1. d.: „No vidíš! Tak si s ním můžeš po večeři ¾
“Majordomus vstupuje mezi ně: „Slečno Růžo, tak jak se Vám to líbilo?“
1. d. se začervená: „Já Vám to vrátím, ale nemám to u sebe.“
Maj.: „No ovšem. Co kdyby jste se s tím stavila na zámku? Třeba dneska večer by se to hodilo.“
1. d.: „Jé, to né.“
Maj.: „Ale ano. Ovšemže ano. Moc by se to hodilo. Pán je na Vás zvědav.“
1. d.: „Jó?“
Maj.: „No baže! Jak ten je zvědav! Víte, co dělá, když je zvědav?“
1. d.: „Zavolá si na informace.“
Maj.: „Ani se neptejte! Sbírá!“
1. d.: „Co sbírá?“
Maj. vehementně: „Všechno, nač si vzpomenete ¾
to Vás bude zajímat ¾ hned si to koupí.“1. d.: „Ale co?“
Maj.: „Úplně všechno. Protože na to má. Fakt ¾ stojí to za to. Dělá si sbírky. Uvidíte. Tak v osm.“
Ves.: „Růženo, přece b
ys ¾ “Maj.: „Padej, vole.“ a odvádí dívku z obrazu.
Ves. stojí a kouká.
Přidává se k němu Smolíček s kufrem: „Hulvát, co?“
Ves.: „Có?“
Sm.: „Hrubec. Hulvát. Vesnickej chrapoun. ¾ Pardon. … Máte chvilku?“
*21*
LOUKA
Hudba
1. dívka kráčí loukou na zámek. Nese videokazetu.
(Potkává odhozené zebří pruhy.)
videokazeta
*22*
VESNIČANŮV DOMEK
Pokračuje hudba
Vesničan pomáhá přestrojit Smolíčka za ženu.
*23*
PODZÁMČÍ
Pokračuje hudba
1. dívka jde k zámku. Nese videokazetu.
videokazeta
*24*
PO
DZÁMČÍPokračuje hudba
Smolíček převlečen za ženu s kufrem kráčí k zámku.
kufr
*25*
PODZÁMČÍ
Končí hudba
Ruchy
Mikrofon
1. dívka přichází s videokazetou ke dveřím zámku.
Ťuká signál.
Dveře se samy otvírají.
1. d. vstupuje, dveře se samy zabuchují.
Smolíček (v ženském s kufrem) ťuká stejný signál.
Otvírá Majordomus. Praží pohledem.
Sm. vysokým hlasem: „Hi hi já jsem tady.“
Vše utne silná rána zabouchnutí dveří.
Protažená rána >
videokazeta, kufr
*26*
LOŽNICE [Zpomaleně]
Hudba
< protažená ránAUpír v plášti letí ¾ vlaje.
1. dívka stojí omámeně.
1. d. padá nazad na postel (sama?).
Její výraz z omámeného v ustrašený.
Up. se sune od jejích nohou k hlavě.
Plášť je zakrývá [tažen provázky].
Když jsou zakryti, vypukne hemžení [ještě zpomaleně?]. Občas vykoukne ruka či noha oblečená [plášť držen provázky].
Občas vykoukne ruka či noha holá.
Objeví se dívčina hlava, krk a část hrudi. Pak prudce vystrčí hlavu Up. a jde jí po krku (výkřik?).
1. d. běží nahá k oknu [zpomaleně?].
Nahý Up. za ní. U okna ji dostihne.
Narazí do ní dole (vprostřed).
Zakousne se jí do krku, na okno vystříkne krev (výkřik?).
krev, injekční stříkačka, provázky
*27*
VESNIČANŮV DOMEK
Ruchy
Smolíček se za pomoci Vesničana převléká za odečítače plynu.
*28*
PODZÁMČÍ [Zpomaleně?]
?
1. dívka velmi bledá. Plouží se ze zámku.
*29*
LOŽNICE nebo MÍSTNOST ZÁMECKÝCH DIALOGŮ
Mikrofon
Velmi prudce se rozletí dveře.
Na pochodu je Zámecká: „Co to mělo být?“
Upír apaticky, jako po sytém jídle: „Myslíš …?“
Zám.:
„Myslím s tím děvčetem.“Up. krčí rameny: „Nic ¾ jako vždycky. Proč se ptáš?“
Zám.: „Protože to nebylo jako vždycky.“
Up. krátce zavzpomíná: „Ale jó.“
Zám. vybuchne: „Dyť jsi ji málem zabil! Sotva odsuď lezla. Chceš mít nepříjemnosti?“
Up.: „Nepříjemnosti? S kým? S policií? Tu si platíme … Nebo snad s tebou?“
Zám.: „S policií! Tohle se už těžko ututlá … Její rodina …“ Zarazí se. „Ale hlavně se mnou! Samozřejmě! Ty ses vůbec neovládal! Prostě’s cucal a cucal a cucal! To se nikdy dřív nestávalo!“
Up.: „Ale ¾ “
Zám.: „ … že by ses takhle zapomněl s obyčejnou vesnickou holkou. Ale v poslední době je to… je to…“
Up.: „Myslím, že přeháníš.“
Zám. pomalu a důrazně: „Já myslím, že tě zajímají víc než já.“
Up.: „Vždycky jsem je potřeboval a vždycky jsem je měl. Než jsme se seznámili i potom. Nikdy ti to nevadilo.“
Zám.: „Protože to bylo jiné. A kromě toho’s býval opatrnější.“
Up.: „Snad se nebojíš toho knírače. Takových slídilů už tu bylo a jak dopadly.“
[Prolínačka]
*30*
LOUKA
[Prolínačka]Mikrofon
Smolíček jako plynař s kufrem.
Vrací se od zámku, setkává se s Vesničanem.
Ves.: „Tak có?“
Sm.: „Nic.“
Ves.: „Dostal jste se dovnitř?“
Sm. úsečně: „Ne.“
Ves.: „Jak to? Zase poznaly, že jste převlečenej?“
Sm.: „Jo.“
Ves. vyvalí oči: „Mysleli, že jste ženská?“
Sm.: „Ne.“
Ves. zklamaně: „Nepustili Vás ani k hodinám?“
Sm.: „Vůbec tam plyn nemají zavedený. To jste mi moh’ říct. Vy jste teda pomocník.“
Ves.: „No jó“, ožije: „vymyslel jsem pro Vás úplně tutovou historku. Jestli Vás tam teď nepustí, tak na ně klidně budeme moct poslat policajty.“
Sm. hledí nechápavě.
Ves. se smíchem odbíhá: „Musím to nachystat.“
kufr
*31*
POTOK
Ruchy (posílené ¾ mikrofon u nohou a vody)
Smolíček v plynařském s kufrem jde, cosi spatří.
Služka jde podle potoka. Vypadá špatně, sotva se vleče.
Sm. ji sleduje.
Sl. se zastaví, sundává si botu, vyklepává z ní velký kámen. Ztratí balanc, šlápne bosou nohou do svinstva. Jde si ji omýt k potoku. Vzdychá.
Sl. si sedá na břeh, myje si nohu.
Upír ¾ vodník se pru
dce vynoří a stáhne na sebe Sl..Perou se, Up. ji násilní. Sl.: „Pomóc!“
Sm. neví, co dělat. Odbíhá (pro pomoc), hned se vrací, nevěří svým očím ¾ nemůže je odtrhnout. Rukou políčkuje svůj nevychovaný penis.
Sl. se to snad líbí. Vstává, odchází zdravá, veselá a rudolící. Ždíme si mokré bombarďáky a při chůzi jimi točí.
Sm. nechápe.
Na vrbě sedí Up. ¾ vodník a snad i Majordomus. Řehtají se.
Sm. se uráží, ale pak chce se zámeckými mluvit.
Up. a Maj. jsou však pryč.
Sm.: „Snad je peklo pohltilo.“
[Zatmívačka]
kufr
*32*
MUČÍRNA
? Hudba
Mikrofon
Vesničan k nepoznání převlečen v krešlaku a kukle (má vyhrnuty oba rukávy?), pravá ruka je od krve.
Dcera jen v tričku stojí s krvavým poničeným ňadrem.
Dc. tiše s námahou: „Zrudo, na kolena mě nesrazíš.“
Ves. uchopí čistou rukou čisté ňadro. [Švenk stranou.] Na stěně jsou dvě krvavé šmouhy od rukou.
krev
*33*
BYT SPISOVATELKY
Mikrofon
Spisovatelka jede ke dveřím, bere dopis, vyndává ho z otevřené obálky, čte, ruce se jí chvějí (na krku šátek či šál).
Hlas Smolíčka: „Drahá Jenny, jsem nekonečně nešťasten z představy tvých pocitů při otvírání tohoto dopisu. Jak nedočkavě třesoucíma rukama trháš obálku, nemoha se dočkat zpráv o své nebohé dceři Mileně. Proto, abych vše urychlil a chvíle napětí ukrátil, tvé tlukoucí srdce zpomalil co nejvíce, obálku nezalepuji. Ach běda ¾ nevím ničehož. Milenu nikdo neviděl a do hradu se nemohu dostat. Žije tam muž mezi třicítkou a smrtí. Jakou smrtí? To je jen určení věku. Když je šedá někde mezi bílou a černou, neznamená to, že kdy zčerná. A policie? ¾ Ech. Vyčkej dalších událostí. Mám ještě několik výborných nápadů.“ Kufr cvak, „Pepík“.
Sp. ruce klesají. Pouští si video ¾ Bélu. Klimbá.
Nepříliš rychle se zhmotní Upír.
Sp.: „Vy jste on?“
Up.: „Já jsem já.“ [Bez pohybu úst]
Up. zmizí a objeví se jinde.
Sp.: „Jste upír?“
Up.: „Nebuďte směšná. Snad opravdu nevěříte pohádkám. Zkoušela jste psát scifi? I fantazie musí jít s dobou.“ [Bez pohybu úst]
Sp.: „Kde je má dcera?“
Up. si prohlédne foto na krbu: „Nikdy jsem
ji neviděl.“ [Bez pohybu úst]Sp.: „Vy tedy nesajete lidskou krev?“
Up. se k ní prudce otočí: „To jsem neřekl.“ [ústy]
Sp.: „Pak tedy …?“
Up.: [Bez pohybu úst] „Jako by jste nevěděla, CO VŠECHNO lidé při sexu polykají.“ Bere si oříšek z talířku. Baští.
Sp.: „……… ale …“
Up.: „A vždycky to tak bylo. A bude. Nesmrtelnost.“ [Bez pohybu úst]
Sp.: „Co?“
Up.: „Chtíč je nesmrtelný. To on roztáčí koleso dějin. Občas se překročí hranice dobových konvencí. Lúza to nechápe ¾ a vytvoří legendu. Chcete se přesvědčit o kořenech svého koníčka?“ [Bez pohybu úst]
Sp. sklouzne šátek s krku. Marně se ho snaží zachytit.
Holý krk, cípek šátku mizí.
šátek zámecký, VHS Béla, dopis, oříšky nebo jiný mls
*34*
MÍSTNOST ZÁMECKÝCH DIALOGŮ
Mikrofon
Šátek z minulé scény padá na lampu.
Zámecká vrhá nechápavý pohled.
Majordomus mimicky naznačuje rozednění.
Zám. stále nechápe.
Maj.: „Nechme toho. Svítá. Myslím, že on už se nevrátí.“
Zám.: „To není Vaše věc.“
Maj.: „Že ne? A co by už byla? Nebo vůbec nemám mít své věci? Vy ¾
vy jste ta věc, která bude moje ¾ konečně moje.“Zám.: „Jste směšný.“
Maj.: „Opravdu? No tak se spolu vysmějeme. Dosyta! Leccos jsem si osvojil.“ Vyskočí, nohy do výše její hlavy. Nohama jí srazí klobouk.
Pak skočí kotoul a přitom jí strhne ……
Pak ji popadne za lokty, roztočí, až jí odletí lodičky a punčocháče.
Maj.: „Proč se nesmějete? Výborná scéna!“
Škubne jí rukou, tím ji roztočí vestoje, až jí odletí ……
Zám. dorotuje a zděšeně hledí.
Maj.: „Teď vyvrcholím. Chce to ovšem rozběh.“
Zám. prchá dveřmi.
Maj se rozbíhá
a po hlavě skáče oknem.šátek pražský
*35*
PODZÁMČÍ
?
Zámecká prchá ze zámku.
Majordomus dopadá na louku kotoulem plavmo.
Zám. uhání.
*36*
NÁVES či někde na okraji
Ruchy
Smolíček civí jakoby na prchající zámeckou. Sleduje její tušený běh hlavou.
Jde k vesničanově domku. (Má ovšem kufr a svoje šaty.)
kufr
*37*
VESNIČANŮV DŮM
Mikrofon
Smolíček vchází. Dveře otevřené, nikde nikdo. Nese kufr.
Náhle naráží na zkrvaveného Vesničana. Krev ¾
jako po sundání kabátu s vyhrnutými rukávy a odzdola rozepnutého. Také okolo očí (po kukle).Ves.: „Ach ¾
už jste tu ¾ jak jste se sem …?“Sm.: „Dveřmi.“
Ves.: „Na ty jsem zapomněl. No nevadí.“
Sm. ukazuje na krev: „Co to máte?“
Ves.: „No, to je ta nová finta. Já budu oběť Vaší rychlé jízdy. Přitáhnete mě na zámek a budete žádat o první pomoc.“
Sm.: „To by mělo vyjít.“
Ves.: „No a když odmítnou … no … koho zavoláme? … koho si platíme?“
Hlas dcery: „Policie … pomóc!“
Ves.: „Přesně tak.“
Sm.: „Co to bylo?“
Ves.: „No já.“
Sm. ukazuje na dveře: „To šlo odtud!“
Ves
.: „Aha … to byla … to moje ramlice … znáte to, vemete je klackem za uši a ony tak piští.“ Chytá se za uši, svíjí se: „Doražte ji, ať se netrápí!“Sm. zděšen odbíhá hledat (s kufrem).
kufr, krev
*38*
MUČÍRNA
? Hudba (Jak otevře dveře, jako by za nimi hrála.)
Mikrofon
Smolíček nachází krešlak, kuklu (i nádobky s krví, mlékem, pytlíky a hadičky. Tyto ne moc okatě.)
Na zemi leží na břiše zmučená dcera. Z pod ní vytékají tři louže krve. Ještě žije. Má otevřené oči ¾
skelný pohled kamsi do dáli.Maličko
pozvedne hlavu a podívá kamsi skrz Sm..Dc.: „Dr. Smoulicek, I presume?“ [Titulek: Doktor Smolíček, předpokládám?]
_________________________________________________________________
V případě realizace scény 39 natočit zde „zatočení“ pro prolínačku.
[Prolínačka]
nádobky s krví a mlékem, hadičky, pytlíky
*39*
ÚSTAV [Prolínačka]
Ruchy
? Hudba
Vše se točí.
Dcera dřepí v blázinci. Zabuchuje se před ní mříž.
(Zřízenec v bílém plášti cosi zapisuje do chorobopisu, případně stříká Dc. hadicí.)
[Vše bledne]
chorobopis, hadice s vodou
*40*
BYT SPISOVATELKY
Ruchy TV
Hudba
Scéna 33 černobíle: Spisovatelka jede ke dveřím, bere dopis, vyndává ho z otevřené obálky, čte, ruce se jí chvějí … zní hlas Smolíčka: „Drahá Jenny, jsem nekonečně nešťasten z představy tvých pocitů.“ a následuje: „ tvých pocitů … tvých pocitů … tvých pocitů … tvých pocitů …“ stále tišeji do vytracena. [Rozšíření záběru.] Spisovatelka sedí u televize a toto sleduje. Krk má obvázaný, či je to paráda? [Začíná titulková hudba.]
V ruce drží chorobopis z ústavu.
televize, video, VHS scéna 33, chorobopis z blázince
KONEC
SEZNAM REKVIZIT
dopis od dcery
dopis od Smolíčka v obálce
budík
telefon
oříšky či jiný mls
VHS nahrávka spisovatelky (scéna 33)
šál použitý na zámku
terárium, had a myš
foťák
batoh
náplast
šampón pěnivý
krev
krev pitná
hadičky
váčky na kapaliny
váčky na kapaliny rozkusovací
mléko
rohlíky
průhledná igelitka
autobus
zlatohlávek
videokazeta
oplzlý časopis
blok animovací
tužka
foto zebry
foto geparda
čerň tělová
krém na bílé prdele
sklepní láhev s korkem
červené víno do ní
prach
kufr
injekční stříkačka
chorobopis z blázince
provázky
vysílačky
fen
Postavy v jednotlivých obrazech
Upír |
4, 6, 9, 11, 17, 19, 26, 29, 31, 33 |
Zámecká |
5, 6, 29, 34, 35 |
Majordomus |
5, 7, 10, 11, 12, 14, 17, 20, 25, 31, 34, 35 |
Spisovatelka |
1, 3, 33, 40 |
Dcera |
2, 16, 32, 37(m.o.), 38, 39 |
Smolíček |
3, 8, 15, 18, 20, 22, 24, 25, 27, 30, 31, 33(m.o.), 36, 37, 38, 40(m.o.) |
Vesničan |
2, 7, 8, 16, 20, 22, 27, 30, 32, 37 |
1.dívka | 7, 20, 21, 23, 25, 26, 28 |
2.dívka | 7, 10, 11, 14 |
3.dívka |
4, 7 |
Prodavač |
8 |
Služka |
9, 18, 31 |
Zřízenec |
39 |
zvířata: |
|
Myška |
13 |
Had |
13 |